måndag 26 augusti 2013

Lökigt

Idag har jag hängt med Carro, så himla kul! Vi kommer verkligen bra överens så på torsdag ska vi hika i bergen. Ja ni hörde rätt. Hika. Omgivningen häromkring väcker liv i scouten inom mig! Här är ju så mycket att se och ja motion är inte fel här med tanke på vad som erbjuds i matväg. Här är otroligt vackert, faktum är att idag när jag gick hem stannade jag till och såg mig omkring och tänkte hur lyckligt lottad jag är som har fått chansen att bo och leva här under en period. Detta är det absolut bästa beslutet jag har gjort i hela mitt liv.

I morse skypade jag med pappa, farmor och Netta och det var himla kul att se dom! Jag saknar familjen mycket men jag längtar faktiskt inte hem än i alla fall. Jag känner att det ska bli kul att komma hem till jul och så men jag trivs verkligen här nu. Alla människor man möter säger godmorgon och frågar hur det är med en, liksom folk man möter på gatan. Sånt händer ju inte i Sverige. Idag har jag testat en ny grej också som Carro tipsade om, Bobba Tea eller något sånt hette det. Man valde en smak på ett te jag tog grape och sen fick man liksom små bollar i det som var någon slags rötter som dom hade kokt så det smakade vinbär i geléorm och var superhälsosamt (tror jag) och självklart drack man då detta kallt med is. Det var riktigt nice i denna värmen! Här finns så mycket coola grejer som inte finns i Sverige och allt är gigantiskt. Titta på löken på bilden liksom.

På vägen hem gick jag inom Walmart det var mexare överallt. Jag skojar inte när jag säger att jag höll i väskan likt mormor under hela vistelsen. Men det var en kul upplevelse man kan likna det med Ullared. En massa skit och lite bra grejor och rätt roliga människor att kolla på. Efter att ha gått hem var jag minst sagt svettig så jag tog ett dopp i poolen och la mig och solade och lyssnade på musik. Det var jag och en japan i poolområdet och jag slappnade nog av för rätt som det är hör jag hur jag själv sjunger med i låtarna rätt högt. Det var lite pinsamt, för jag vet inte hur länge jag hade hållit på när jag upptäckte det.

Här kommer lite bilder från dagen!

Det här är utsikten från El Montre Road

Så blå är himlen

Detta hittade jag i mataffären, bra att ha med sig när man är på språng

Här har vi indiern som körde mig idag, han kunde inte engelska men vi kom överens ändå. Han tyckte att min väska var snygg, jag gillade hans huvudbonad. 

Schysta lökar i Cali, allt är verkligen stort här det är ingen myt. 

Hoppas allt är bra med er där hemma!