söndag 25 augusti 2013

Mountain View

Livet på hotell är underbart. Sov 12 timmar inatt. Så skönt. Jag duschade och gick ner till frukosten och åt flingor med mjölk, en banan och en rösti med ketshup. En blandad kompott. Man är inte hungrig här alls på samma sätt man äter bara för att man måste liksom. Hur som helst fick jag syn på kaffet och blev lite för ivrig. Jag tog en kopp, fyllde den och tog en liten mjölkpaket, hällde i mjölken och tog en slurk. Jag hade öst i vaniljmjölk. Sockerchocken var total och det är inget jag kommer testa igen.

Efter det blev det fart på mig så 09.30 låg jag vid poolen och njöt. Bubblade lite i bubbelpoolen som är typ 35 grader varm känns det som och solade. Det var så skönt, sen mötte jag upp Madelene och åkte iväg och kollade på ett rum i en lägenhet hos en asiat (finns ASMÅNGA asiater här) och hör och häpna han var lång (!) och skitsnygg(!!!) och han hade den renaste lägenheten jag sett någon gång och var sååå trevlig. Vi var helt överens om att han måste vara bög. Men han hade barn. Detta var kul för på vägen dit hade vi diskuterat hur många asiater här fanns och att våra familjer inte behöver oroa sig för att vi ska stanna kvar i USA efter skolan för båda vill ha killar som är längre än oss själva. Men tji fick vi.

Sen tänkte vi att äh vi går tillbaka det kan ju vara kul att se lite av omgivningen. Vi gick och gick och gick och till saken hör att Madelene har lika dåligt lokalsinne som mig. Men vi kom framåt och vi hittade rätt, efter x antal drickstopp och ett matstopp, många skratt och många snuskiga blickar från mexare senare var vi hemma hos mig. Då hade vi gått 9.2 km, galet! Allt ser likadant ut. Palmer, hus, köpcenter och mataffärer mer palmer, ÖVERALLT. Jack in the box har världens godaste dricka en med jordgubb och citron lite syrlig med massor av is (och socker) så den svalkade vi oss med.

Det är en annan sak som är rätt intressant, Mexare. Dom är överallt och dom gör allt som ingen annan vill göra och verkar allmänt dryga. Sen har allt här spanska namn, Palo Alto, Los Altos, San José, San Francisco ja listan kan göras lång. Inte så konstigt att dom trivs.

Jag har precis kommit in på rummet efter att ha badat lite man blir himla varm av att vara ute och gå i denna värmen så jag tog ett dopp i stora poolen. Så skönt det svalkade till och med. Nu ska jag bara njuta av att jag är här. I Mountain View, CA, USA med en svensk oläst veckorevyn att plöja igenom. Jag har haft sämre dagar.


Inga kommentarer: