onsdag 2 september 2009

HOME SWEET HOME!

Nu är jag hemma igen efter en tripp i skogen. Gårdagen började med att jag fick gå genom hela stan med scoututrustningen, lite uppvärmning för vad som väntade ;) Sen blev det buss till skogen. Sen gick vi och vi gick och sen gick vi lite till. Den där djävulska backen i början fick mig nästan att gråta men jag bet ihop;) Lärarna sa att det skulle ta två timmar att gå dit men det tog närmare fyra... AJ, jag kände knappt mina fötter efter den rundan. En mil uppförsbackar, kändes det som.

När vi var framme blev det lite sysselsättningar, klasskamp, grillning och tips/spökrunda.. På den här lilla tipsrundan eller ja kalla det vad du vill så tog dom våra ficklampor och sa att det skulle vara marshaller längs hela rundan.. Klockan var närmare tolv, det var bäcksvart i skogen och vi skulle gå. Till en början var det ganska lugnt då var där stig och allt men sen blev det stenigt, halt och jävligt brant. När stenarna var slut så tänkte jag YEEES det gick ju bra.. Så jag och Sara pinnade på bra där ett tag med mig i täten.. DÅ PLÖTSLIGT HÄNDER DET. *PLUUUFFFFFS* och där satt jag i sankmark över knäna och kom inte loss. Sara hoppar i efter mig och fastnar även hon med foten i skitet (Det stank rutten lera, obeskrivlig os) Sara kommer loss och jag slänger mig framåt och blir geggig på händerna också, men jag kom loss. Sen fick jag gå resten av rundan helt nergeggad men då var det ändå ganska komiskt. Vi skrattade åt det, för hur roligt är det inte att sitta fast i sankmark en mörk kväll med skoskav och ont i rumpan och axlarna. Det är faktiskt himla komiskt;) Problemet var väl egentligen mer att jag hade alla mina kläder på mig. Dvs inga torra i tältet... Men dom som jag hade under var iaf inte gyttjiga så det löste ju sig.

På natten regnade det och jag frös som aldrig förr. Jag var blöt (sen gyttjan) och kall men sen blev det morgon. Jag packade ner mina geggiga brallor och tog på mig mina genomsura dojjor. Vi packade ihop sakerna, städade upp och gick till bussarna. Det har aldrig varit så skönt att sitta ner i en buss någon gång.

Nu är jag hemma, nyduschad och icke lerig, HÄRLIGT! Det var nice i skogen ändå, fanns alltid något att titta på ^^

Inga kommentarer: