onsdag 31 december 2008

happy new year!

TJOHOO gott nytt ar!
nu ar klockan tio over nio och det ar lite over 30 grader ute. stranden pa dagen dar en ny neger i dreads skuylle ha upp mig i en san du vet, som dom aker med bat och sen ar det typ en luftballong och sa hanger man i en sele och dinglar - thats not goning to happend. iaf sa sagerhan da "very very good end offff this year, tomorrow will be a new one" men man har ju svar pa tal va sa jag svarade "well, maybe there won't be a new year if i go up in that balloooooon with you." han var himla trevlig annars men jag skippar ballong-i-luften-trilla-i-vattnet-saken.
efter manga timmar pa stranden blev det den alskade duschen och sen shopping jag inhandlade klanningen till brollopet, en bikini och en klocka mkt nojd. nyss har jag och mamsen kakat ja jag vet inte hur manga ratters middag och hummer det var inte fy skamm vill jag lova.
chipkineserna ar helt GALNA nar det kommer till raketer och allt annat som har med nyar att gora. dom ar trevliga som fa men man blir fan nastan morkradd nar de smaller och har sig mitt framfor fossingarna pa en. det ska bli riiiiiktigt skoj att vara med om nyar har om mindre an tre timmar. i varsta fall far man ju dyka in i en tuktuk men jag antar att det blir paarrrrrrty all night long lovley!

shit idag nar vi var pa stranden sa ja klumpig som man ar sa kollar man ju inte i vattnet nar man gar. sen bara kande jag att jag trampade pa ngt hart som rorde sig. tror du inte att det var varsta FETA krabban. jag tog ett enormt skutt uppat och sen gjorde jag som smaungarna och flot iland med vagorna, men det var harligt.
forresten igar sa var det da stromlost i heeela phuket DA KAN VI FAN SNACKA OVERHETT. jag trodde jag skulle avlida nar var ac slutade funka. men vi tog tag i saken och vinkade till oss var nya polare tuktuk foraren da. och akte in till karon city och stirrade ut lite munkar i templet och sen blev det marknad for hela slanten! dar var allt blandat. mat, klader, klockor, smycken men det var mycket mysigt. sen nar det var helt svart sa tander dom massa ljus.. mysigt till tusen. dar inhandlade jag da aven present till min skona bona ellen, inte cheap cheap for me men den var bannemig fin ;D

nu sitter jag dock har som pa nader, ar SJUUKT KISSIG. man kissar som en javla hast men det ar val inte konstigt med tanke pa att man dricker tre fyra liter vatten om dagen.
PUSSHEJ GOTT NYTT AR DARLING!

Inga kommentarer: