lördag 3 januari 2009

BIG BUDDHA

idag var det sa kallat pissvader dvs mkt moln sa vi tog en taxi till big buddha vagen var lang och man akte sa hogt upp att man fick lock for oronen xD men fy fasen vad STOR den var! for forsta gangen in thailand kande jag mig liten, skont haha. men jaa det var liksom en bigbigbig vit typ 40 meter kanske? Nar man kollar i sjalva huvudet sa ser den dar stenbuddhan extremt nojd ut nar han/hon/den blickar ut over hela phuket. och ja just det sen en guldig brevid som inte var lika stor men ja den var val 10 meter kanske.. och sen var dar massa andra ocksa man kunde liksom inte rakna dom. vissa var inglasade sa dom var nog akta, iaf sa kan man konstatera att dom diggar buddha och ja alla dom andra, (kan inte namnet pa fler) sen var dar givetvis massvis med munkar. dom i orange varsta trallade satan dar inne i templet, jag tror att det var ngn form av bonesang eller nat. vad annars liksom? men ja iaf sa trodde jag DEFINITIVT INTE att munkar ens fick vara tatuerade men det var det da ngra som var.. dom har kanske levt ett hart liv innan?;) och da snackar vi inte en eller tva tattttttttoooooossss det var hela armarna (det ar ju det enda man ser pa dom och ja liiite av benen, ja forutom huvudet da. dom skyler ju sig med det dar skynket;) sen fanns det da dom som hade vita skynken pa sig och dom hade nog lite mer respekt for det var liksom gamlingarna.. men fast att munkrna sitter dar hela dagarna och ber och har sig sa varkar dom riktigt lyckliga och det ar ju tur det annars hade det ju varit illa liksom fast i tempelt och ska be (sjunga;) femtioelva ggr om dagen men ja dom gillar det.
sen fick man onska sig saker och fick lockoband, om man har det pa sig i tre dagar sa ska onskningen sla in och man ska fa lycka och valgang i livet. det ar kanske bullshit men det skiter jag i for man maste tro pa det sa funkar det kanske liiiite iaf? POSITIVA TANKAR! det stammer valdigt bra overens med thailandare i allmanhet. dom tror ju pa karma och fan jag diggar det assa! det ar ju darfor dom ar sa snalla mot allt och alla. jag ska fan latt bli buddist (H)


BTW ellen ar varldsbast!
"VAAAAA?! såg du en JOHNNY DEPP DUBBELGÅNGARE??? Jag hade tamigfan sprungit efter honom och gett honom en riktig slabbedaskare rakt på nosen :D! vad har hänt annars? SKICKA ETT VYKORT! om du kan alltså, i want oneeeee :D! saknar dig jättedupersuper mkt och ifall du blir träffad av en tsunami så dör jag, för jag älskar diiiig! PUSS<3<3 "

honey! du, inte bara johnny depp utan JOHHHHNNY ALA PIRATES! jag menar vada in love? jag var pa VAG att ge honom den dar slabbedaskaren det var da sjalve FAN att man skulle vara en san javla PUSSY och inte gora det helvete ocksa! kommer han igen sa hoppar jag pa honom, jag lovar och svar pa den heliga hmm MODERJORDS grav. PRAISE THE LORD LANGE LEVE JOHNNY DEPP #2 tjohoooo high life! skitiga ska dom va och dreads mm det ar nice.. men inte i sverige bara har . saknar dig ocksaaa ;D<3

nuuuuuuuuuuu ar jag lika nojd som buddha sjalv och DET ar inget daligt betyg sa nu ska jag shoppa lite till det blir val "CHEAP CHEAP FOR YOU!" det ar det alltid..
pusspuss

Inga kommentarer: