onsdag 7 januari 2009

phi phi

idag var det speedboat igen! sjuuukt kul ar det alska batar assa. men ja denna baten var snappet vassare an den forra. 600 hk mm det gillar vi. det ar en timme i baten sen kom man fram till phi phi jattefint. man var ju lite sliten sa det blev en solstol och bada som gallde fram till halv tolv sen var det kak. och efter det mer sol sen akte man med baten ut till monkey island massa herr nilsson pa gransen till tama ursota. sen akte man vidare till ett skummt stalle, stannade bara med baten. det var en grotta dar EN familj bodde och det var mitt i havet pa en ode o. vada eremiter liksom? men grejen ar den att dom klattrade flera hundra meter upp for att plocka ner svalbo och salja dom nastan klackta aggen till japaner som da at dom. men riktigt nasty anda att bo en en mork grotta med lite bambu stegar. jag hade aldrig pallat det. men men dock var nog radda for ljuset for familjen ville bannemig inte visa sig. dom var kanske i full gang med att plocka agg vad vet jag. sen var det iaf hojdpunkten snorkling fram baten fasen vad kul det ar! guuuud stora firrar som simmar sa man kan klappa dom sa ligger man nastan precis vid dom gigantiska stenoarna och kollar upp. det var riktigt fint. sa dar lag vi och plaskade i 45 minuter for att fa upp stamingen lite sa gjorde jag "hajen" ni vet den DUM DUM DUM DUM DUM DUM DUUUUM ja ni fattar i snorklen, det lat ganska kul fakiskt, sen var det upp i baten igen och aka hem. och jaa nar man kom i baten sa far man ett sant inplastat papper med alla fiskarna som fanns i vattnet och vaaad hittar inte patricia persson da om inte hajen sjalv.. skont att man slapp traffa den och bli av med ett ben eller sa. men det har varit en riiiktigt kul dag vill jag lova bara imorn ocksa kvar. det blir STEK imorn coconutoljan ar inhandlad dock ar det mamsen som ska anvanda den jag far se hur jag gor..om den anvands sa blir det ajajajajaj i rumpestumpen pa planet inget dromlage precis hahah..  men jag ar iaf inte rod ngn stans, jag ar lite lagom brun inte neger men det funkar ;) nu ska jag och mamsen shoppa det sista
ha det gutt babe.

1 kommentar:

Ida sa...

OCH PAPPA HAJ!! DUDUUUUUDUDUDUDUDUU! hahaha ;)