tisdag 16 juni 2009

HÅRDKOKT!

HEJ! Asså detta är INTE min dag. Helt jävla hopplöst. Jag höll nämnligen på att elda upp lägenheten idag. Det värsta av allt är att jag skulle då göra något så simpelt som KOKA ÄGG. Sen glömde jag dom liksom och jag satte mig ner, sen hör jag BOOOOOM!!! Och blir LIVRÄDD tror att det är spökena som är igång igen (helt seriöst , jag skojar inte) Så då ringer jag the one and only - IDA. Hon undrar varför jag skriker gång på gång men ja vi snackar ett BRA tag. Sen plötsligt en duns, sen en till (Det kommer från köket) Jag går ut i köket (med ida på luren) och ser detta spekakel. KÖKET var RÖKFYLLT, helt suddigt typ och äggen (som en gång hade legat i VATTEN) var SVARTA, sönder exploderade och det STANK bränd kastrull. HEEEEEEEEEEEEELT sjukt. Jag öppnar fönstrena och sätter igång fläkten DÅ går brandlarmet igång. OCH JAG KUNDE INTE STÄNGA AV DET! Så jag springer ut i trappen, där jag träffar en kille jag aldrig sett innan (snygg) iaf HAN får då gå in i Den hysteriska Patricias Lägenhet, ställa sig på en stol och ta ut batteriet (lite smått pinsamt att jag inte tänkte på det) Sen, denna unge skönhet alias STÅLMANNEN frågar mig "Är det direktlarm till Brandkåren?" DÅ vaknade jag till på riktigt och insåg att jag faktiskt inte hade en blekaste jävla aning. Det visade sig senare att det tydligen inte var det för dom kom iaf inte tutandes och skulle rädda mig med stege och allt. Jag kan ärligt talat säga att jag nog nästan var lite i CHOCK.

Nu luktar iaf hela lägenheten bränd kastrull, kan liknas med en julskinka som kanske har varit inne LITE länge i ugnen och blivit svart som sot.
(Eggen hade ju som jag sa EXPLODERAT och blivit svarta, när man tog i dom blev dom som MJÖL, förstår ni då hur ILLA det verkligen var?)

I stridens hetta så glömde jag att fota, så ni kan aldrig se hur kastrullen såg ut, men äggen på bilden är EXAKTA KOPIER av mina.
ALL THE KIDS OUT THERE, DO NOT TRY THIS AT HOME! ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha Patte du är en katastrof i köket xD Håll dig till att göra currysås ((; Tur att det inte började brinna iaf! <3

patricia sa...

JAG VEEET! Det är helt sjukt! Jag FATTAR INTE att jag liksom GLÖMDE det, tur inte brandkåren kom "ojojoj vad har hänt här?" - Aaah assåååå jag skulle koka ägg... ;)

<3

Ida sa...

hahaha asså du hade panik patricia! xD du gick nämligen genom två faser som kallas "Varningsperiod" och "attackfas". och sen kom chocken XD haha (se vad jag har lärt mig;) :J Haha, men jag tyckte faktiskt lite synd om dig, om jag ska vara ärlig. MEN lite skrattretande är det dock att det var just ÄGG du skulle koka :P Btw, vi måste träffas nu när jag är tillbaka i Sverige igen! :D Love<333

patricia sa...

JAHAAA var det det jag gick igenom, det känns ju skönt att ha det uträttat!;) Jag kände nog mest av ATTACKFASEN, varninsfasen gick väl av sig själv antar jag ;)

JAG VET , jag som har MVG i hemkunskap och allt, ove skulle inte vara stolt över mig.

JAAAAAAAAAA det måste vi, vad sägs om nästa helg typ?;) <3

ellenrahm sa...

hahaha Ove hade skämts ifall han hade hört detta!! Du får handtorka hans kallingar nu ist för i torkskåpet, så han förlåter dig liksom! ;)

patricia sa...

Hahaha nej ove kommer alltid att älska mig. ÄVEN SOLEN HAR SINA FLÄCKAR!!!
:D<3

Goldenstarlights sa...

HAHA det är fanimig bara DU som kan lyckas med någonting sådant Patte ;D Tur att det gick väl iaf , har ingen större lust att gå på begravning ;D
<3

patricia sa...

Jag vet, jag är ett hopplöst fall :D
HAHA nej jag ska försöka hålla mig vid liv ett tag till! ;)
<3